Психолого-педагогічна допомога дитині з кохлеарними імплантами

Дитячий слух

Кохлеарний імплантат - протез, що дозволяє компенсувати втрату слуху деяким пацієнтам з вираженою або важким ступенем нейросенсорної туговухості. Навіть блискуче проведена операція з кохлеарної імплантації не гарантує обов'язкового розвитку комунікації та мови.

Сенс багаторічних теоретичних і практичних досліджень Інституту корекційної педагогіки полягає в тому, щоб створити підхід до постопераційної реабілітації дітей.

Після проведення кохлеарної імплантації та підключення мовного процесора настає первинний етап реабілітації. Він полягає в реконструкції комунікації та взаємодії дитини з навколишнім оточенням на основі слухових можливостей, які принципово змінилися. Без взаємодії медика і сурдопедагога в більшості випадків нічого невдасться. Вони запускають перехід дитини на шлях нормального розвитку. Це не означає, що дитина буде швидко по ньому рухатися і відразу досягне великих успіхів, але зміст цього - етапу запустити цей процес.

Якщо сурдопедагоги з дітьми працюють неправильно, то дитина може і не заговорити. Навряд чи сьогодні можна знайти в світі дитину, якій не підключили процесор і не провели його настройку. А ось дітей, які все-таки не переходять на шлях природного розвитку комунікації та мови без спеціальної допомоги, знайти можна.

Вибір навчання після запускаючого етапу реабілітації

Після кохлеарної імплантації, в основному, реабілітація дітей проходить на місцях, в регіонах, частина дітей потрапляє в Інститут корекційної педагогіки та спостерігається або постійно, або періодично, в залежності від місця проживання.

В процесі реабілітації, після завершення дитиною запускаючого етапу, батьки спільно з сурдопедагогом вирішують, де буде навчатися дитина і, як правило, вибір падає на звичайний дитячий садок або на установу, де є групи комбінованої спрямованості. Однак, не завжди діти вступають в садки після завершення запускаючого етапу, через що часто і виникають труднощі, з якими стикається сім'я.

Деякі діти намагаються потрапити в групу комбінованої спрямованості, де мають більше шансів реалізувати свої можливості, оскільки там фахівці вміють працювати з такими дітьми. А є діти, які потрапляють в звичайні дитячі садки, де, на жаль не отримують правильної допомоги. Фахівці інституту також не можуть рекомендувати дитині з КІ навчання в спеціальному дитячому садку, тому, що там порушується одна з умов успішної реабілітації - таке необхідне мовне середовище.

Замовити дзвінок

Залиште Ваш номер телефону і чекайте дзвінка *

* Дзвінки здійснюються в робочий час. Заявки залишені не в робочий час будуть опрацьовані на наступний день

Підписатися на новини

Залиште адресу електронної скриньки і будьте в курсі новин зі світу слуху та аудіології!