Музична терапія покращує слух

Корисна інформація

Музика здатна мотивувати, рухатися і надихати. Будь то витончені мелодії Моцарта або жартівливе реггі Боба Марлі, її емоційні якості покращують наше здоров'я і благополуччя. Але чи може музика зцілювати психічні та фізичні недуги або допомагати людям із вадами слуху чути краще?

Зростаюча кількість досліджень підказує, що це можливо. Згідно з дослідженнями, згаданими у статті на вебсайті Гарвардської медичної школи, музика може:

  • поліпшити наш досвід інвазивних медичних процедур;
  • відновити втрачену мову у людей, одужуючих від інсульту або черепно-мозкової травми;
  • зменшити неприємні побічні ефекти від терапії раку;
  • полегшити біль - від гострого до хронічного;
  • поліпшити якість життя пацієнтів з деменцією.

Це і призвело до підвищеного інтересу до музичної терапії.

Що таке музична терапія?

Музична терапія використовує музику, щоб викликати емоційні реакції, допомогти розслабитися, стимулювати людей, допомогти їм спілкуватися або лікуватися. Зазвичай її проводять за допомогою добірок музики яка написана відомими виконавцями.

Дослідження показали, що музична терапія чинить позитивний вплив на людей з аутизмом, ускладненнями інсульту, деменцією, депресією і хронічними проблемами зі здоров'ям. Крім того, люди, які безпосередньо беруть участь в музичній діяльності, також, зберігають навички сприйняття мови краще, ніж інші. Заходи можуть включати в себе спів, танці, гру на музичних інструментах, створення та спостереження за процесом.

Розмови в галасливих місцях занять добре допомагають, якщо ви визначаєте джерела звуку. В соціальному плані також важливо зрозуміти емоційний стан співрозмовника, яке передається по тональності, тону і ритму, також відомому як просодія. Всі ці нюанси сприяють хорошому сприйняттю і розумінню мови в соціальних просторах і при зустрічах. Поєднання слухової реабілітації, когнітивного навчання і музичної терапії може допомогти людині з втратою слуху досягти цієї мети.

Доказова музична терапія посилює слух

Менш відомий зв'язок між музикотерапією і втратою слуху. Але дослідження, проведене членом HEARING CRC Chi Yhun Lo, в Відділі лінгвістики Університету Маккуорі (Сідней), показало деякі захоплюючі висновки.

«Ми хотіли подивитися, чи не сприяє музичне навчання, не тільки розвитку музичних навичок, а й сприйняттю мови і участі в житті суспільства», - пояснює Чі, інженер-звукорежисер. Його пристрасть до музики росла від роботи з дитячою групою Hooley Dooleys.

Чі випустив безкоштовну 12-тижневу програму музичної терапії для дітей з втратою слуху з некомерційною організацією Nordoff-Robbins Music Therapy Australia, розташованою в Університеті Західного Сіднею. Сімнадцять дітей, що носять слухові апарати або кохлеарні імплантати, у віці від шести до дев'яти років, відвідували сесії в клініці мови і слуху Університету Маккуорі.

Заняття Чі включать щотижневі сеанси групової музичної терапії, домашні завдання з музичними програмами три рази в тиждень і тестові сеанси, які відстежують реакції дітей на музику і їх здатності сприйняття мови. «Після 12-тижневої музичної підготовки звукове сприйняття мови в дітей покращилось більш ніж на два децибела, а їх емоційна просодія покращилася більш ніж на 10 відсотків», - пояснює Чі.

Це резонує з недавнім канадським дослідженням шести-п'ятнадцятирічних дітей, яке показує відносини між інструментальною музикою і поліпшеним сприйняттям мови. Він рекомендує використовувати музичне навчання для підтримки слухової реабілітації після встановлення кохлеарних імплантатів.

У більш ранніх дослідженнях Чі виявив, що дорослі з кохлеарними імплантатами, які колись мали нормальний слух, змогли поліпшити свою здатність ідентифікувати питання або ствердження після вивчення основних музичних навичок.

«Я дивився, чи можуть люди поліпшити просодію, зокрема, можливість розрізняти питальні і стверджувальні реченя, - коли питання буде мати висхідну інтонацію, а ствердження звучить рівно або трохи падає», - пояснює Чі.

Батьки, які беруть участь в дитячій програмі, схвалюють її за те, як вона зміцнює впевненість, креативність, особистісні і слухові навички. І діти явно загоряються в класах.

«Я відкриваю двері в клініку, і діти біжать прямо в музичну кімнату, - каже Чі. «Ми намагаємося використовувати емоції і радість, тому що, коли дітям подобається щось, вони просто вчаться краще», - каже він.

Музика як медицина

Музична терапія вражає конкретними випадками, такими як випадок з глухим школярем Джеймсом Баркером, чий слух покращився після участі в щотижневих заняттях в Університеті мови і слуху Маккуорі.

Джеймсу вісім років, він став глибоко глухим з сенсоневральної втратою слуху після зараження пневмококовим менінгітом у віці восьми місяців. Він носить кохлеарні імплантати та відвідує основну католицьку початкову школу, де йому допомагають. Використовуючи мікрофон і звукові технології, він може підвищити свої слухові здібності в класі.

Його мама читала про музичні заняття на сторінці Aussie Deaf Kids Facebook і звернулася до них після того, як Джеймс і його брат-близнюк Томас почали займатися музичними інструментами. «Близнюки почали в шкільному хорі, вивчали кларнет (Джеймс) і трубу (Томас), тому кращого часу бути не могло», - каже його мама Грайне.

Вона додає, що переваги програми, Університету Маккуорі, були втричі ефективнішими. Вони підвищили впевненість Джеймса, його здатність ідентифікувати певні мелодії і чути, що люди говорять в шумних ситуаціях.

«Йому дуже сподобалося бути в класі музики з іншими дітьми з ослабленим слухом», - каже Грайне. «Я безумовно думаю, що сприйняття мови Джеймсом покращилося. Він каже: «Вибачте?» І: «Не могли б ви повторити це, будь ласка?» Набагато рідше.

«Він швидше вибирає мелодії на радіо, і його голос став багатшим. Прогрес, який він зробив всього за три місяці, вражає», - говорить вона.

Замовити дзвінок

Залиште Ваш номер телефону і чекайте дзвінка *

* Дзвінки здійснюються в робочий час. Заявки залишені не в робочий час будуть опрацьовані на наступний день

Підписатися на новини

Залиште адресу електронної скриньки і будьте в курсі новин зі світу слуху та аудіології!